کد خبر: ۲۳۲۹۷۲
۳۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۲۱:۲۱

مهدی جهانگیری: بازگشایی سفارت یونان در تهران، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های تجاری است

مهدی جهانگیری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان، بازگشایی سفارت یونان در تهران را گامی مهم در تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست و گفت فعال شدن مجدد این نمایندگی دیپلماتیک به توسعه تعاملات بخش خصوصی و افزایش همکاری‌های مشترک کمک خواهد کرد.
گردشگری

جهانگیری با اشاره به آغاز مجدد ارائه خدمات سفارت یونان از ۷ تیرماه ۱۴۰۵، اظهار داشت تسهیل امور کنسولی و صدور روادید از مطالبات مهم بخش خصوصی بوده و می‌تواند زمینه حضور گسترده‌تر هیأت‌های تجاری، برگزاری نشست‌های مشترک و شناسایی فرصت‌های جدید همکاری را فراهم سازد.

 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان همچنین به ظرفیت‌های همکاری دو کشور در حوزه‌هایی مانند حمل‌ونقل دریایی، گردشگری، انرژی، صنایع غذایی، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با ازسرگیری کامل فعالیت سفارت، فصل تازه‌ای از همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و یونان آغاز شود.

برچسب ها: گردشگری