کد خبر: ۴۶۶۰۶
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

چاره درد صنعت تایر کشور کدام است؟

لاستیک+خودرو
به گزارش نبض بازار ، تقریبا 18 ماهی از شروع بحران تایر در کشور می گذرد. مسئله ی تولید لاستیک در کشور از آن جهت حائز اهمیت است که در حمل و نقل جاده ای نقش بسیار پر رنگی ایفا می کند و می تواند در کم و کیف هزینه ها یک متغیر بسیار مهم باشد. شروع بحرانهای جدید و عدم تولید آسان یکی از اتفاقاتی بود که صنعت تایر کشور را با بحران روبرو کرد. بیش از 21 میلیون خودروی سواری در کشور تردد می کند که کمترین میزان حمایت از آنها در انجمن وارد کنندگان تایر صورت می گیرد و باید دید آیا با این وضعیت می توان امیدوار بود که مانند قضیه ی تایر خودروهای سنگین به نحوی این موضوع نیز مدیریت یا خیر؟

در حال حاضر واردات تایرهای سواری کاهش 118 درصدی را نشان می دهد که یعنی می تواند برای آینده ی بازار تایر بسیار مسئله ساز باشد. همانطور که دبیر انجمن وارد کنندگان تایر گفته بود تعرفه بالای واردات لاستیک سواری و به تبع آن حجم اندک واردات، پس از پایان ماه رمضان و با آغاز مسافرت های تابستانی، تامین لاستیک سواری مصرفی در کشور را با مشکلاتی مواجه کرد.

اما در همین شرایطی که جو خوبی بر این صنعت حاکم نیست گروه صنعتی بارز بی وقفه در خط تولید خود سعی در جبران کمبود بازار دارد و آمار و ارقام این گروه نشان از فعالیت بسیار مثبت بارزیها و تأثیر آن در بازار دارد. بارزیها که به تازگی علی اکبر مشرفی را به عنوان سرپرست خود انتخاب کردند در پنج ماهه منتهی به پایان مرداد 98 آمار خوبی را در بخش تولید و فروش از خود به جا گذاشتند و  باید گفت چاره ی درد صنعت تایر داشتن همین روحیه است. مشکلاتی که امروز بر سر راه تایرسازان وجود دارد برای همه شرایط مشابهی را ایجاد کرده اما از دل همین شرایط سخت بارزیها نوانستند از ابتدای سال تاکنون 28.262.223 کیلوگرم تولید کنند و در مجموع با آمار فروش 27.903.763 کیلوگرم هم در بازار رقابتی موفق حاضر شوند و هم نقش بسزایی در جبران کمبود تایر در کشور داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی