کد خبر: ۳۹۲۶۲
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

قائم مقام یونیدو اظهار کرد: سطح همکاری‌های سازمان توسعه صنعتی ملل متحد با ایران در حال افزایش است

7310d4372bee43dc91e7069c1b972439.jpeg

به گزارش نبض بازار به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فیلیپ شولتز افزود: سازمان یونیدو معتقد است که صنعت رقابتی و زیست‌محیطی قابل قبول، دارای نقشی بسیار اساسی در تسریع رشد اقتصادی، ریشه‌کن کردن فقر و دستیابی به اهداف توسعه‌ای است؛ این سازمان در چارچوب سه عنوان کلی زدودن فقر به واسطه فعالیت‌های مولد، ظرفیت تجاری و انرژی و محیط زیست، خدمات فنی و مشاوره‌ای به کشورهای عضو خود ارائه خدمات می‌کند.



وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف سازمان سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)، ایجاد زمینه‌های توسعه پایدار و جامع شمول برای ۱۰۰ کشور عضور این نهاد جهانی است.



شولتز اضافه کرد: برنامه‌های سازمان یونیدو در سطح کشورهای عضو و در قالب برنامه‌های دسته‌بندی شده در حال اجراست و اهدافی همچون توسعه صنعتی، تولیدات رقابتی، استفاده مناسب از منابع و ارتقای فناوری؛ با دقت دنبال می‌شود.



وی افزود: طبق اطلاعات ارائه شده از سوی مقامات ایرانی، حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی ایران مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است که می‌توان از این سهم بالا به عنوان فرصتی برای افزایش همکاری‌های توسعه‌ای میان دو طرف نام برد.



مدیر ارشد سازمان جهانی یونیدو تصریح کرد: در اجلاس آتی این سازمان که در ابوظبی برگزار خواهد شد به موضوعات مهمی همچون انرژی و محیط زیست پرداخته خواهد شد که در همین راستا ایران هم می‌تواند نقش فعالتری در برگزاری این اجلاس جهانی داشته باشد.



شولتز اعلام کرد: موضوع انقلاب صنعتی جدید و تاثیرات آن بر کشورها و مواردی همچون زیست فناوری، اینترنت، فناوری‌های نوین مواد و...؛ در اجلاس پیش روی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.



وی گفت: در این سفر دو روزه تمامی برنامه‌ها و عملکرد موجود در مسیر همکاری‌های سازمان یونیدو و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نقطه کانونی همکاری‌های دو طرف مورد توجه خواهد بود و برای بهبود شرایط همکاری‌ها و گسترش آنها، تبادل نظر خواهیم کرد.



ایران ظرفیت‌های لازم برای توسعه همکاری‌های صنعتی با سایر کشورها را داراست



همچنین در این دیدار معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی‌های نیروی انسانی متخصص ایران، گفت: ظرفیتهای لازم برای گسترش همکاری‌های صنعتی با یونیدو و سایر کشورها وجود دارد.



برات قبادیان اظهار کرد: از فرصتهای همکاری مشترک با سازمان جهانی یونیدو استقبال می‌کنیم و البته مباحث توسعه صنعتی به ویژه انقلاب چهارم صنعتی می‌تواند مبنای ارتقای همکاری‌های طرفین واقع شود.



وی افزود: در اجلاس آتی یونیدو در ابوظبی، ایران می‌تواند سهم قابل توجهی در همکاری‌های لازم برای برنامه‌های فنی و زیست محیطی این سازمان داشته باشد.



قبادیان بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان کانون همکاری‌های سایر دستگاه‌ها با یونیدو تمام تلاش خود را برای توسعه همکاری‌های فنی و مشاوره‌ای بکار بسته است.



معاون وزیر صنعت گفت: یک سوم تولید ناخالص داخلی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت متمرکز است و این وزارتخانه به نوعی پایه انتقال فناوری به سایر بخشها از جمله صنعت نفت، کشاورزی و نیرو نیز به شمار می‌آید.



وی خاطرنشان کرد: در ۳ سال اخیر و با تغییر رویکرد در نوع همکاری‌های میان طرفین، شاهد افزایش قابل توجه همکاری بودیم که این امکان برای ارتقاء افزون‌تر نیز بیش از پیش مهیاست.



انتهای پیام



برچسب ها: سازمان یونیدو

اخبار پیشنهادی