کد خبر: ۴۷۶۰۷
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

تو به ما جرأت طوفان دادی

147
به گزارش نبض بازار ، گامهایی که در هر تپش برآمده از مهر میهن و تمامیت ارضی و استقلال باشد خواهد توانست مسیر رو به اعتلایی را ترسیم کند که در آن هر آئینه شاهد پیشروی سربازان اقتصادی در بمباران هجمه های بین المللی خواهیم بود. چنین باوری که فضیلت در جهاد و تدبیر برآوردهای بدون عیب و نقص را داشته باشد بدون شک می توان در کلام رهبر معظم انقلاب جستجو کرد.

نامگذاری قابل تأمل سالهای اخیر ، رهنمودهای سیاسی ، نقشه ی راه مسائل بین المللی ، دادن امید و انگیزه ، ارائه ی راهکار و مطالعه ی درست و... مواردی هستند که می توان به وضوح در سیر مدیریت کشور با نقش آفرینی رهبری مشاهده کرد و این موضوع می تواند برای واحدهای مختلف تولیدی یک خط و مشی باشد. این مسئله خصوصاً در سالهایی که تحریمهای ناجوانمردانه علیه را می توانست به پاشنه آشیل استقلال کشور تبدیل کند تأثیرگذاری بیشتری داشت.

تو به ما جرأت طوفان دادی

12 آبان 1380 رهبر معظم انقلاب به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان تشریف فرمایی کردند. زمینه ی تغییرات این مجتمع تولیدی را می توان از همان سال رصد کرد و تنها در یک برآورد ساده باید اذعان نمود سود نزدیک به 1.000 میلیارد ریالی این شرکت که امروز مرزهای موفقیت را جابجا نموده است به بیش از 161 هزار میلیارد می رسد. افزایش روز افزون تولید فولادیها ، بومی سازی محصولات ، بهینه سازی مصرف ، رکورد های قابل تأمل در بخش محصولات گرم و سرد همگی از مواردی هستند که مبدأ و منشأ آنها از دل رویدادی می آمد که به مجموعه ی فولاد باور داد. می توان گفت بازدید رهبری در آبان 80 از مجتمع فولاد مبارکه مصداق بارز این بیت است:

" شاید از حادثه می ترسیدیم/ تو به ما جرأت طوفان دادی"

سربازان فولاد مبارکه از آبان 80 که شاهد حضور رهبری بودند با عزمی جزم و با دلی از مالامال از امید و انگیزه ای که داشتند الله اکبر و یاعلی گویان در سنگر تولید حاضر شدند تا در عمق جهالتهای بین المللی فرمایشات رهبری را چراغ راه خود کنند و دستاوردی به وسعت ایران را رقم بزنند. فرزندان رهبر انقلاب بعد از بازدید رهبری آنچنان مسیر روشنی را می دیدند که امروز بی هیچ واهمه ای از اتفاقات و تنها با اتکاء به رضایت رهبر فرزانه ادامه می دهند تا اینکه بتوانند پای قول و قرار خویش بمانند و همچنان در مسیر تعالی گام بردارند.

حضور رهبری در یک مجتمع فولاد نشان از رصد از دقیق تحولات اقتصادی کشور و شناسایی پتانسیلهای موجود در یک مجموعه داشت که کارشناسی این حرکت بعدها موجی از انگیزه و اراده را برای فولادیها به ارمغان آورد. امروز فولاد مبارکه را می توان در دو تاریخ جدا مورد بررسی قرار داد قبل از آبان 80 و بعد از آبان 80 که جرأت طوفان را می توان در توان فرزندان این آب و خاک در مجتمع فولاد مبارکه دید. رهبر انقلاب در آبان 80 با تشربف فرمایی به فولاد مبارکه سبب ساز تغییرات بنیادینی شدند که امروز می توان فولاد را مرهون آن دانست.

فولاد مبارکه امروز در مسیری قرار گرفته که هربار با مراجعه به تاریخ اراده ی بیشتری را برای خود می بیند و نمی توان اثرگذاری این اتفاق را برایش زمانی تعیین کرد. مبنای عمل فولادیها از آبان 80 نگاه فرزانه ایست که دنیایی از خواستن را به آنها هدیه کرده و حالا لبیک فولادیها نشان از ارادت آنها به آستان دوستی دارد که دوستشان داشت.

 



 

اخبار پیشنهادی