کد خبر: ۴۶۶۵۶
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹

ارتقای دانش و تنوع محصولات نوشداروی صنعت تایر

60111_Tire-1-1
به گزارش نبض بازار ، موضوع تایر از این جهت برای اقتصاد کشور بسیار حیاتی است که صنایع وابسته ی زیادی دارد. صنعت حمل و نقل کشور که سهم بسزایی در تعدیل و یا افزایش سرانه هزینه های بخش های تولیدی دارد از مهمترین وابسته های صنعت تایر سازی است و متأسفانه در چندوقت گذشته با وجود همه ی برنامه هایی که اجرا شده هنوز حال و روز صنعت لاستیک سازی کشور روبراه نیست و حل این مسئله نیازمند تأمل بیشتری نزد تولیدکنندگان و مدیران دولتی است. نیاز داخلی بازار کشور به این صنعت سالانه بیش از 400 هزار تن است که سهم تولید کننده های کشور از این میزان 250 هزار تن برآورد می شود. مسئله ی قاچاق لاستیک در حجم بالا نیز از دیگر مسائلی است که به روند تولید آن آسیب جدی وارد کرده و باید برای آن فکر جدی کرد.

در حال حاضر 9 کارخانه لاستیک سازی در کشور وجود دارد که حال و روز برخی از آنها مناسب نیست. ارتقای فناوریها ، ابتکار در فروش ، تنوع محصولات سه محوری هستند که مدیران این صنعت باید به آن اهتمام داشته باشند تا از این بحران به سلامت عبور کنیم.

گروه صنعتی بارز با انعقاد قرارداد بلند مدت همکاری فنی با شرکت کنتیننتال آلمان، چهارمین شرکت بزرگ تایر سازی جهان، تصمیم گرفت برای اولین بار در ایران نسبت به تولید و عرضه ی تایرهای رادیال باری و اتوبوسی تمام سیمی اقدام نماید.

این گروه صنعتی با تولید بیش از 77 میلیون کیلوگرم در پایان سال قبل به تنهایی جور بسیاری از واحدهای تولیدی را کشید و با راه اندازی سیستم فروش اینترنتی دست دلالان این بخش را تا حدود زیادی کوتاه کرد.

بارزیها که بیش از 1.352 میلیارد ریال در پایان سال قبل سود انباشته داشتند در پایان سه ماهه ی سال نیز 767 میلیارد ریال سود دهی داشتند.

این گروه تولیدی طی همکاری با دو خودروساز بزرگ کشور نیز توانست موضوع تأمین لاستیک برای خودروهای تولید شده را کاملا برطرف کند تا این موضوع مجالی برای فرصت سازی برخی جریانات نباشد.

حرکت قابل تحسین بارز در بومی سازی برخی فرآیندهای پیشرفته تولید سبب شد تا اولا از واردات این دانش که برای کشور بسیار هزینه بر بود جلوگیری به عمل آید و ثانیا در بهای تمام شده تولید در شرایطی که بسیاری از مواد اولیه دچار تورم چند برابری شدند تعدیل ایجاد شود.

 

اخبار پیشنهادی