کد خبر: ۲۷۲۲۷
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

مدیر عامل بیمه سامان: قرارداد و طلبی از سایپا نداریم

62d4073b27838035c69920fd5a655c14.jpeg

به گزارش نبض بازار، احمدرضا ضرابیه در نشستی خبری با بیان این که این شرکت بیمه سال گذشته حدود ۱۱۱۶ میلیارد تومان حق بیمه دریافت کرده است که باعث رشد ۵۳ درصدی پرتفوی این شرکت در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن شده است، گفت: در همین جهت شرکت بیمه سامان سال گذشته حدود یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است.


ضرابیه با بیان این که شرکت بیمه سامان در سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان سود بین سهامداران خود تقسیم کرده است، اظهار کرد: در سال جاری مطابق با مصوبه هیئت مدیره این شرکت قصد داریم تا سرمایه خود را از ۱۵۰ میلیارد به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.


وی در پاسخ به سوال نبض بازار درباره میزان طلب این شرکت بیمه‌ای از خودروسازی سایپا نیز اظهار کرد: هیچ گونه همکاری با شرکت خودروسازی سایپا برای بیمه خودروهای صفر کیلومتر نداشتیم؛ بنابراین طلبی هم از این خودروساز  نداریم.


 او همچنین در پاسخ به سوال دیگر نبض بازار درباره مبانی قانونی حرکت به سمت فناوری‌های نوین در صنعت بیمه نیز اظهار کرد: واقعیت این است که بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه نهایت همراهی خود را با شرکت‌های بیمه در این موضوع داشته است؛ بنابراین یکی از علل اصلی امیدواری به توسعه دیجیتالی در صنعت بیمه همراهی بیمه مرکزی است.


مدیرعامل بیمه سامان همچنین با بیان این که صنعت بیمه استعداد بالای برای ورود شرکت‌های دانش بنیان دارد، گفت: بخش زیادی از جمعیت کشور را جوانان تحصیل  کرده تشکیل می‌دهند که این جوانان می‌توانند با سرمایه‌گذاری‌های خرد می‌تواند یک کسب کار کوچک و متوسط تشکیل دهند که صنعت بیمه یکی از مستعدترین آنها است.


ضرابیه با بیان این که به جای توسعه پرتفوی خود قصد داریم بازارهای هدف‌مان را تعیین کنیم، درباره ضریب خسارت این شرکت در حوزه‌های مختلف هم اظهار کرد: در بیمه شخص ثالث در سال گذشته ۳۹ درصد ضریب خسارت داشته‌ایم که این رقم در سال ۱۳۹۶ حدود ۴۷ درصد بوده است. همچنین ضریب درمان خسارت در سال گذشته نیز حدود ۸۸ درصد بوده است.


انتهای پیام


اخبار پیشنهادی