کد خبر: ۲۳۷۲۰
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد تدوین طرح جامع توسعه راهبردی جزایر خلیج‌فارس

62d9ca9ca0d79b7a2d956049312b66e6.jpeg

به گزارش نبض بازار، محمد راستاد در سی و چهارمین نشست کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور که به میزبانی بندر ابوموسی برگزار شد، با تأکید بر بهبود و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل دریایی و هوایی برای دسترسی به جنوبی‌ترین جزیره کشور، گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته در این کارگروه، مکانیزم‌های حمایتی برای بهبود و توسعه ظرفیت‌های تردد دریایی و هوایی به این جزیره توسط استانداری هرمزگان پیشنهاد شود تا در کارگروه تخصصی مورد پیگیری قرار گیرد.


وی با اشاره به انجام طرح مدیریت یکپارچه توسعه جزیره ابوموسی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در قالب طرح تدقیق ICZM ، افزود: نتیجه مطالعات این طرح مطالعاتی در سی و چهارمین نشست کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر به میزبانی ارائه شد و مقرر شد برنامه‌های اقدام و رویکردهای عملیاتی مشخصی برای پیگیری مطالعات طرح جامع، تکمیل و تصویب شود.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که سند توسعه جزیره ابوموسی، مصوبه هیئت دولت است، تأکید کرد: بر اساس این مصوبه، بنا شد پیشنهادهای مربوطه در این زمینه از طریق کارگروه تخصصی به کار ویژه مرز شورای امنیت منعکس شود تا به مراجع مربوطه و دستگاه‌های مدنظر منعکس شود و ترتیبات اجرا مورد پیگیری قرار گیرد.


معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیش‌بینی زیرساخت‌های موردنیاز جزیره ابوموسی، گفت: ازجمله زیرساخت‌های موردنیاز، مباحث مربوط به صنعت گردشگری دریایی است که قرار شد سازمان بنادر و دریانوردی مکانیزم‌های حمایتی با اولویت ویژه برای طرح توسعه گردشگری جزیره ابوموسی را معرفی کند.


وی بر لزوم عزم ملی و همگرایی تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای رونق بخشی به صنعت گردشگری دریایی در جنوبی‌ترین جزیره ایران تأکید کرد.


در این نشست همچنین مصوب شد "ساختمان مرجع دریایی" شهرستان ابوموسی در بندرگاه این جزیره احداث شود.


به گزارش نبض بازار، سی و چهارمین نشست کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر شورای امنیت کشور با حضور همه اعضا و با ریاست محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جزیره ابوموسی برگزار شد؛ در این نشست که معاون عمرانی استاندار هرمزگان و فرماندار جزیره ابوموسی نیز حضور داشت، گزارشی از آخرین وضعیت طرح جامع جزایر جنوبی ایران ارائه شد.


انتهای پیام


برچسب ها: جزایر خلیج فارس

اخبار پیشنهادی