کد خبر: ۲۴۲۹۴
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵

قبادی: مدیران استانی منتظر آمدن دستی از غیب نباشند

9dde2f3253e25ed94caebb9f799c98f1.jpeg

به گزارش نبض بازار، عباس قبادی امروز یکشنبه (۲۳ تیرماه) در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: تحریم‌ها سال گذشته شرایط بسیار سختی را برای ما به وجود آوردند و به راستی همه تولیدکنندگان در کشور تلاش بسیاری کردند تا چرخ تولید از حرکت بازنماند.


وی با بیان اینکه دشمنان تولید مملکت را هدف گرفته‌اند، افزود: تولید یعنی امنیت و اشتغال و اگر چرخه تولید به درستی بچرخد دیگر نیازی به تنظیم بازار نخواهد بود.


معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به وجود افراد خردمند و آب‌وهوای خوب کردستان تصریح کرد: استانی که بیش از یک میلیون تن تولید گندم در سال تولید می‌کند و سومین استان تولیدکننده سیب‌زمینی کشور است، نباید جوان بیکار داشته باشد.


وی عنوان کرد: جای سوال است با وجود افراد خردمند و این همه پتانسیل در زمینه‌های مختلف، چرا باید حال تولید کردستان خوب نباشد.


قبادی ادامه داد: ۶۰ درصد از تولیدات مرغ و طیور کردستان به استان‌های همجوار صادر می‌شود و کارهای بسیار خوبی در زمینه تولید گوشت قرمز نیز انجام شده است.


نقش جدی استان‌های غربی در دور زدن تحریم‌ها


در ادامه این مراسم قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان‌های غربی راهی برای دور زدن تحریم‌ها هستند، گفت: تنها راه صادرات ما فروش تولیدات داخلی از راه استان‌های غربی به ویژه کردستان است.


آرمان خالقی با اشاره به سختی کار تولید با وجود تحریم‌ها اظهار کرد: تجارت باید در خدمت تولید باشد و هرکس در مقام و جایگاه خود باید کار خود را درست و به موقع انجام دهد.


وی افزود: اگر بتوانیم سرمایه‌گذاران فعلی در استان کردستان را حفظ کنیم، سرمایه‌گذاران جدید نیز قطعاً به آنها اضافه خواهند شد.


قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اگر چند استان غربی توانمند شوند و استان کردستان نیز بتواند با اقلیم کردستان روابط خوب بسازد، قطعاً می‌توانیم بازار قابل توجهی را بدست آوریم.


خالقی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ناشی از عدم اجرای وظایف است، ادامه داد: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی به عدم انجام تکالیف مدیران برمی‌گردد که قوه قضائیه مکلف است چنین مدیرانی را فراخواند و به آنها متذکر شود.


وی با اشاره به عدم حضور نمایندگان مجلس در این همایش خاطرنشان کرد: استان کردستان اکنون به نمایندگان مجلس نیاز دارد تا تکلیف وضعیت مالیات بر ارزش افزوده را در مجلس مشخص کنند.


قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان یادآور شد: باید بزرگان صنعت کردستان را شناسایی کرد و از تجربیاتشان نهایت استفاده را برد، زیرا این افراد همانند لکوموتیو هستند و چرخه تولید را به گردش در می‌آورند.


سرپا ماندن صنعت در شرایط تحریم‌ها نشان از توان ماست


استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: در شرایط کنونی تحریم‌های سخت، سرپا ماندن صنعت نشان از قوی بودن ماست و تجلیل از واحدهای نمونه استان توانمندی تولیدکنندگان را نشان می‌دهد.


بهمن مرادنیا با اشاره به عدم خودباوری در عین وجود ظرفیت‌های فراوان در کردستان، اظهار کرد: تجلیل و تقدیرها از واحدهای تولیدکننده نمونه استان در این همایش نشان از توانمندی تولیدکننده است.


وی افزود: در شرایط کنونی تحریم‌های سخت، سرپا ماندن صنعت نشان از قوی بودن و توان تولید ماست.


استاندار کردستان با بیان گله‌مندی از کم بودن سرمایه‌گذاری صنعتی در استان تصریح کرد: نباید مشکلی برای سرمایه‌گذارانی که به کردستان می آیند به وجود آید و در این خصوص باید به ظرفیت‌های درون استانی نیز توجه شود.


وی با اشاره به سفر اخیر استاندار استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به استان کردستان عنوان کرد: طرف عراقی بسیار مشتاق به سرمایه‌گذاری در کردستان بوده است که به همین دلیل تصمیم بر راه‌انداری شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان کرده‌ایم که در بلند مدت تأثیر بسزایی بر اقتصاد استان دارد.


مرادنیا ادامه داد: نرخ بیکاری در بهار سال گذشته ١۳ درصد بوده که با کاهش نیم درصدی در سال جاری به ۱۲.۵ درصد رسیده که گویای تلاش بخش اقتصادی و تولیدی استان است.


وی با اشاره به افزایش ۱.۳ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در استان کردستان خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده تلاش فراوان مسئولان استانی با وجود تحریم‌ها و شرایط اقتصادی موجود است.


استاندار کردستان گفت: کارگروه رفع موانع تولید در کردستان بسیار فعال است و با توانسته بخشی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان استان را حل کند.


وی با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: بانک‌ها در مقایسه با آمار سایر استان‌ها از همت و همکاری کمتری در استان کردستان برخوردارند.


مرادنیا با اشاره به ضرورت تأسیس نمایشگاه‌های دائمی در استان یادآور شد: مسئولان مربوطه باید برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه در اقلیم کردستان داشته باشند تا محصولات تولیدی کردستان در آنجا به همه معرفی شود.


تخصیص ١۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید و صنعت کردستان


در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ۱۸۵ میلیارد تومان از ردیف‌های بودجه‌ای مختلف با بهره ۱۰ تا ۱۲ درصد در اختیار بخش صنعت و تولید کردستان قرار گرفته است‌.


محمد دره‌وزمی اظهار کرد: هر واحد تولیدی که در شرایط کنونی اشتغال خود را حفظ و یا افزایش دهد کار بزرگی انجام داده است.


وی با بیان اینکه همه صنعتگران و معدن‌داران کردستانی به راستی زحمت‌کش هستند، افزود: کردستان پتانسیل فراوانی در همه بخش‌ها دارد و هنر دولتمردان و بخش خصوصی استفاده از این منابع در جهت تولید ارزش افزوده و اشتغال است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته روی ریل تولید قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: بهره برداری از مواد خام و فرآوری آن در کردستان، فعال سازی واحدهای راکد و کمک به واحدهای فعال برای تولید باکیفیت بیشتر از جمله کارهایی بوده که در چند سال گذشته اجرا شده است.


وی عنوان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع استان بسیار فعال بوده و هم‌افزایی خوبی بین ادارات در خصوص تولید شکل گرفته است.


دره‌وزمی ادامه داد: ۱۸۵ میلیارد تومان از ردیف‌های بودجه‌ای مختلف با بهره ۱۰ تا ۱۲ درصد در اختیار بخش صنعت و تولید کردستان قرار گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از بودجه استان به عنوان یارانه به سود بانکی تخصیص یافته که کاری بسیار مهمی در نوع خود است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه بخش خصوصی امیدآفرین در بخش تولید فعالیت کرده است، خاطرنشان کرد: مصرف برق واحدهای تولیدی استان کردستان نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد واحدهای صادرکننده از ۲۶ واحد در سال ۱۳۹۷ به ۴۱ واحد در سال جاری رسیده است.


وی در پایان یادآور شد: از بانک‌ها و تمام دستگاه‌های دولتی انتظار داریم از تولیدگران، صنعتگران و معدن‌داران استان کردستان حمایت ویژه داشته باشند.


انتهای پیام


برچسب ها: _تولید

اخبار پیشنهادی