کد خبر: ۲۷۲۷۲
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶

فعالیت اپراتورهای که گواهی کیفیت ندارند محدود می‌شود

cb32d8e8b6a0eefc8d5800acac1f1185.jpeg




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به مدیرعامل شرکت زیر ساخت گفت: شما موظف هستید به ارزیابی اپراتورها بپردازید و فعالیت هر یک از آن‌ها که فاقد گواهی کیفیت هستند را محدود کنید.




به گزارش خبرنگار اقتصادی نبض بازار،محمدجواد آذری جهرمی درجشنوار ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه کیفیت حق‌الناس است، خطاب به مدیرعامل شرکت زیر ساخت گفت: شما موظف هستید به ارزیابی اپراتورها بپردازید و فعالیت هر یک از آن‌ها که فاقد گواهی کیفیت هستند را محدود کنید.



 وی سیاست‌های گذشته شرکت زیرساخت در ارزیابی کیفیت در این بخش را اشتباه دانست و اظهار کرد: شرکت زیرساخت ارزیابی کیفیت شرکت‌ها و سازمان‌های این حوزه  را برون سپاری می‌کرد و کسانی که این وظیفه به آن‌ها محول می‌شد با دریافت مبلغی این مهم را انجام می‌دادند که قابل اتکا نیست.



آذری جهرمی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تعیین کیفیت را باید به متخصصان سپرد، اضافه کرد: همانطور  که جشنواره ملی فاوا به اهل آن سپرده شده است، جشنواره ملی کیفیت نیز باید به اهل خود سپرده  شود و سازمان ملی استاندار باید عهده‌دار آن باشد.



آذر جهرمی رعایت استاندارد و بالا بردن کیفیت را تنها راهکار بالا بردن تولید ملی و حضور در عرصه‌های بین المللی دانست.



وزیر ارتباطات با اشاره به اعطای بسته‌های حمایتی به برگزیدگان جشنواره ملی فاوا گفت: به اعتقاد من باید در کنار تنبیه، تشویق نیز وجود داشته باشد تا شرکت‌های فعال در این حوزه به دنبال توسعه و تقویت کارهای خود در زمینه‌های مختلف باشند.



آذری جهرمی در پایان سخنان خود در این جشنواره اظهار کرد: استانداردسازی و فرایند مربوط به آن بسیار مهم است چرا که بدون استانداردسازی نمی‌توان خدمات را ارزیابی کرد.



برچسب ها: فن آوری

اخبار پیشنهادی