کد خبر: ۲۳۷۶۷
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲

فرانسه قانون وضع مالیات بر غول‌های اینترنتی را تصویب کرد

8e1133b1551dd00e8adb0d91a51d5b82.jpeg

به گزارش آسوشیتدپرس، «برونو لو مر» وزیر اقتصاد فرانسه پیش از تصویب نهایی این قانون در سنای این کشور گفت که متحدان اختلافات خود را باید «بدون استفاده از تهدید» حل‌وفصل کنند.
سنای فرانسه تخمین زده است که تصویب این قانون در سال جاری میلادی، ۴۰۰ میلیون یورو و سال آینده، ۶۵۰ میلیون یورو درآمد برای کشور ایجاد خواهد کرد.
دولت آمریکا روز چهارشنبه، دستور آغاز تحقیقات در مورد اقدام فرانسه درباره شرکت‌های بزرگ اینترنتی را صادر کرد. آمریکا سال گذشته نیز بر همین اساس تحقیقاتی را در مورد سیاست‌های چین در عرصه فناوری انجام داد و در پی آن بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه وضع کرد.
طبق قانون جدید فرانسه، شرکت‌های دیجیتالی که درآمد سالانه آنها در سطح جهان بالغ بر ۷۵۰ میلیون یورو و درآمد سالانه آنها در فرانسه بالغ بر ۲۵ میلیون یورو است، مشمول مالیات سه درصدی خواهند بود.
این قانون با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت‌های چندملیتی تصویب شده است. در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ دیجیتالی در فرانسه تقریباً هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.
قانون جدید فرانسوی‌ها عمدتاً شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که از محل فروش اطلاعات کاربران برای فروش آگهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
این قانون علاوه بر فیسبوک، گوگل و آمازون، شرکت‌های «اوبر»، «ایر بی ان بی» (Airbnb ) و شرکت‌های چینی و اروپایی را نیز شامل می‌شود.



اخبار پیشنهادی