کد خبر: ۴۶۸۷۳
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰

دیپلماسی تولید در خودروسازی کشور تغییر می کند 

98-01-c35-1226
به گزارش نبض بازار ، صنعت خودرو در ایران و دنیا پیوندهای پسین و پیشین با فعالیت‌های دیگر دارد و یکی از بزرگترین نیروهای محرکه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم در کشور ما می‌تواند باشد که با ادامه مسیر قبلی مشکلاتی را به بار می آورد. زمینه و بستر تغییر در میان مدیران خودرویی با توجه به تحولات اخیر بسیار زیاد شده تا جاییکه می توان علاوه بر اصلاح رویه های پیشین در نحوه ی فروش و تولید به بومی سازی و ارتقای دانش و فناوری این صنعت در کشور بسیار امیدوار بود. به گفته ی کارشناسان این حوزه تا سال 2030 شاهد تغییرات کیفی زیادی در تولید خودرو خواهیم بود و در واقع این صنعت بسیار استرانژیک بصورت بسیار ملموسی پوست اندازی خواهد کرد. موضوع واردات فناوری گران محصولات خودرویی برای کشور همیشه محل بحث منتقدان بوده و باید گفت اگر بنا باشد که در مسیر پیشرفت قرار بگیریم در ابتدا باید دیپلماسی تولید را تغییر دهیم و ثانیا بهای تمام شده ی محصولات کاهش پیدا کند که می تواند در میزان تقاضا تأثیر مستقیم داشته باشد. آنچه که در حال حاضر لوکوموتیو اقتصاد کشور را درگیر برخی مسائل کرده ورود موجی از مسائل حاشیه ای به بطن این صنعت است که البته با کمک بسیاری از نهادهای نظارتی این موضوع در حال مرتفع شدن است و باید به تغییرات صورت گرفته بسیار امیدوار بود.

تغییراتی که امروز در ایران خودرو شاهد هستیم بدون شک نشان از درک همین موضوع است زیرا این گروه خودرویی براساس آمار با کم کردن هزینه ی تولید خود و بومی سازی بسیاری از قطعات در تولید پژو 301 بسیار موفق ظاهر شد و ادامه ی همین روند می تواند دستیابی به سایر محصولات را ممکن کند.

آنچه که می تواند امیدواری به صنعت خودروی کشور را احیا کند در درجه ی اول میزان تولید و کیفیت تولید است. گروه تولیدی ایران خودرو در 6 ماهه ی نخست سال در آمار تولید بسیار درخشان حاضر شد و توانست با رکود خوبی در تولید علاوه بر  پاسخگویی به نیاز بازار بسیاری از سفارشات معوق را به دست مشتریان برساند.

خودروهای کف پارکینگ که مورد اشاره بسیاری از منتقدین این گروه خودرویی بود با اراده ای که در مهندسین ایران خودرویی در خط تولید وجود داشت تا حدود زیادی مرتفع شده و باید گفت به زودی هیچ خودرویی در کف پارکینگها نمی ماند. ایران خودروئیها که با گرانی مواد اولیه و نیز بدقولی بانکها در خصوص اختصاص ارز برای واردات دست و پنجه نرم می کنند با اتکاء به ظرفیت های داخلی نه تنها در میزان تولید و فروش عقب ننشستند بلکه آمارها حکایت از پیشروی آبی پوشان جاده مخصوصی دارد.

این تغییرات که سالها که مود نیاز صنعت خودروی کشور بود در حال حاضر با انرژی و انگیزه ی خاصی در ایران خودرو دنبال می شود و با ادامه مسیر فعلی می توان به سایر تغییرات مورد انتظار مصرف کنندگان امیدوار بود.

اخبار پیشنهادی