کد خبر: ۲۳۷۱۴
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

دشمنان نمی‌توانند فکر جوانان ما را تحریم کنند/ مدیران ریسک‌پذیر مقررات دست و پاگیر را حذف کنند/ با بیرون کردن کارگران افغانی، کار برای مردم فراهم نمی‌شود

c408049adc44bde4453120ff4aa4f66b.jpeg




معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: دشمنان ما می‌توانند تمام سرمایه‌های ما را در زمینه‌های مختلفی تحریم کنند اما نمی‌توانند فکر جوانان ما را تحریم کنند.




به گزارش خبرنگار سیاسی نبض بازار، اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی طرح نوآفرین گفت: پیامی که از جمع استارت آپ‌ها به ما رسید این است که زمینه جدیدی برای ایجاد اشتغال ایجاد شده است.



وی افزود: امروز در دوران جدید انقلاب صنعتی و اطلاعاتی قرار گرفتیم  و نباید از دنیا عقب بیفتیم. در سال‌های اخیر سهم اقتصاد دیجیتال در دنیا در حال افزایش است و ما هم باید توجه خود را به آن بیشتر کنیم.



معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز حرف‌هایی که از کار آفرینان استارت آپ شنیدم بسیار متفاوت از کار آفرینان سایر بخش‌ها بود، گفت ما باید شرایط کشور را به نحوی فراهم کنیم که هر بخش بر اساس نوع فعالیت خود رشد کند.



جهانگیری تاکید کرد: ما در کشور سرمایه انسانی توانمند داریم که قادر است کشور را نجات دهد. دشمنان ما می‌توانند تمام سرمایه‌های ما را در زمینه‌های مختلفی تحریم کنند اما نمی‌توانند فکر جوانان ما را تحریم کنند.



وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند به جوانان ما بگویند فکر نکنید و با افکار خود در رشد و شکوفایی کشور سهم نداشته باشید، گفت: مهترین کاری که باید در دولت انجام شود، ترسیم نقشه راه برای اقتصاد دیجیتال است.



جهانگیری یادآور شد: زیرساخت‌ها در دو دولت اخیر توسعه خوبی پیدا کرده اما لازم است بیشتر به آن پرداخته شود. آموزش از دیگر مواردی است که باید در نقشه راه به آن توجه شود.



معاون اول رئیس‌جمهور یادآور شد: تسهیل کار برای کسب و کار نوین نیاز به یک همکاری بین دستگاهی دارد و باید تلاش شود مدیران تحول‌پذیر و مدیرانی که ریسک می‌پذیرند امکان حضور پیدا کنند و مقررات دست و پاگیر را حذف کنند.



وی با تاکید بر اینکه مقاومت‌ها در مقابل تغییر زیاد وجود دارد، گفت: باید کمک کنیم این مقاومت‌ها از بین برود تا کسب کارهای نوین فرصت رشد پیدا کنند. کسب و کارهای نوین رضایت مردم را افزایش می‌دهد و از همه این‌ها مهمتر در شرایط فعلی کشور اشتغال‌های ایجاد شده در این فضا است.



جهانگیری خاطرنشان کرد: دیگر نمی‌توان گفت که با بیرون کردن کارگران افغانی، کار برای مردم فراهم می‌شود. برای جوانان تحصیل‌کرده باید زمینه‌های جدید کسب و کار فراهم شود. من امیدوارم با همت وزیر جوان شرایط برای کسب و کارهای نوین تسهیل شود



برچسب ها: دولت

اخبار پیشنهادی