کد خبر: ۴۶۵۱۲
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷

خودروسازان جواب منتقدین را خواهند داد؟

34906_256
به گزارش نبض بازار ، صنعت خودورسازی کشور در شیش و بش خصوصی شدن یا نشدن سالهاست که درگیر است و درا ین میان دود حاصل از تردیدها یقیناً به چشم مصرف کننده خواهد رفت. دلایل خودروسازان برای خصوصی شدن قوی و محکم است زیرا اعتقاد دارند که نه بصورت دستوری می توان تیراژ خودروها را کم و زیاد کرد و نه امکان دارد که قیمت بازار به این شکل تعدیل شود. در طرف دیگر دولتی ها که سالهاست در فضای خودروسازی رفت و آمد می کنند با توجه به صنعت استراتژیک خودروسازی دوست دارند که در این صنعت سایه انداخته باشند. در این میان مردم به عنوان مصرف کننده هربار شاهد چالش جدیتری هستند. در مقاطع مختلف قیمت گذاری خودرو به بخشهای متفاوت واگذار شد که خودش می تواند یک نمونه ی کاملا بومی و ساختگی باشد زیرا در هیچ کجا از صنعت دنیا امکان بروز این اتفاق وجود ندارد. متأسفانه باید گفت در همه ی این تصمیم گیریها خودروسازی قربانی بوده زیرا برخی منتقدین تمام مسائل به وجود آمده در این صنعت را از چشم مدیران خودرویی می بینند با اینکه در بسیاری از مسائل دستشان کوتاه است. خودروسازها تنها باید به بازار جلا دهند اما این تصور که آیا تمام این خواسته تنها از عهده ی خودروساز برمی آید یا نه سؤالی است که افراد سیاسی زیادی باید به آن پاسخ دهند.

ایران خودرو هم در این بین کم از منتقدین نکشید اما در عین حال سال جدید را بسیار پر قدرت شروع کرده به طوریکه آمارهای تولید و فروش ایران خودرو حکایت از افزایش چشمگیر از ابتدای سال تاکنون دارد.

در سال رونق تولید خطوط تولید ایران خودرو حسابی در خدمت اقتصاد کشور و منویانت اقتصاد مقاومتی بود و ایکاش برخی منتقدین با زبان اعداد صحبت می کردند و حال یک مجموعه ی تولیدی را ملاک نظر قرار می دادند.

در جدول زیر میزان تولید و فروش ایران خودرو از ابتدای سال تا پایان مرداد را می بینیم:







































ردیف ماه تعداد تولید تعدادفروش
1 فروردین 15663 11263
2 اردیبهشت 26863 14002
3 خرداد 26909 26600
4 تیر 29138 37465
5 مرداد 29576 37282

 

همانطور که ملاحظه می شود تعداد تولید ایران خودرو از ابتدای سال تا پایان مرداد همواره روند افزایشی داشته و در پایان مرداد نسبت به ابتدای سال 47% تیراژ تولید این گروه خودرویی افزایش پیدا کرد.

در بخش فروش نیز به استثنای پایان مرداد که نسبت به تیرماه روند فروش کاهش پیدا کرد در سایر ماهها شاهد آمار افزایشی هستیم. همینطور در پایان مرداد نسبت به ابتدای سال فروش ایران خودرویی ها افزایش قابل توجه 70 درصدی داشته که بسیاز می تواند در وضعیت بازار تأثیر مثبت داشته باشد.

با این شرایط باید گفت ایران خودرو در زمین عمل پاسخ منتقدین را داده و می شد با نگاه به این آمار کمی درباره ی برخی مطالب تجدید نظر کرد.

اخبار پیشنهادی