کد خبر: ۲۳۷۳۶
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

تعادل در معاملات بازار سرمایه

0ef95dc9d1a895c18a07f2bd8a98113b.jpeg

همایون دارابی امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار با اشاره به ثبات معاملات در بازار روز چهارشنبه افزود: تشکیل صف خرید برای ایران خودرو، سایپا و در کل تقویت گروه خودرویی از جمله اتفاق معاملاتی دیروز بود و در دیگر نمادها گرایش بازار بیشتر به سمت سهم‌های کوچک بود.


دارابی ادامه داد: دلیل خاصی که بتواند تأثیرگذار بر گروه خودرویی‌ها باشد وجود نداشت بلکه این گروه یک دوره از اصلاح را پشت سر گذاشت و در نهایت روز گذشته بازگشت قیمت‌ها را تجربه کردند.


این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات در بازار هفته آینده را متعادل اعلام کرد و گفت: در بازار منتظر تحولات و اخباری هستیم که بتواند معاملات را تحت تأثیر قرار دهند اما هم اکنون وضعیت معاملات بازار سرمایه با توجه به جو موجود متعادل به نظر می‌رسد.


وی به عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری در روز شنبه تاکید و بیان کرد: پتروشیمی نوری از جمله سهام بزرگ هلدینگ خلیج فارس تلقی می‌شود که تاکنون از این هلدینگ عرضه سهام پتروشیمی مبین، فجر و پارس را شاهد بودیم و روند معاملات این شرکت مشابه آن شرکت‌ها خواهد بود.


دارابی به استقبال سهام پتروشیمی نوری از سوی سهامداران در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود درخواست زیادی برای خرید پتروشیمی نوری وجود داشته باشد اما بعد از آن باید منتظر خبرها و تحولات مربوط به بازار نفت بود تا بتوان تغییرات قیمت این سهم را در آینده پیش بینی کرد.


این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قیمتی که اکنون برای این سهام تعیین شده تا حدودی بالا است، افزود: ارزش گذاری براساس شرایط کنونی بود و چیزی که اکنون در مورد آن صحبت می‌شود وقایعی است که احتمال دارد در آینده رخ دهد و بر قیمت سهام تأثیرگذار باشد.


اخبار پیشنهادی