کد خبر: ۴۷۶۷۶
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷

با تفریح‌گاه‌های مشهد آشنا شوید

images
مشهد یکی از شهرهای مهم زیارتی ایران است و البته در کنار زیارت، موارد دیگری را هم به تمام گردشگرانش ارائه می‌کند که تجربه سفر را (چه با تور مشهد و چه به صورت شخصی) همیشه در خاطره آن‌ها زنده نگه می‌دارد، برای همین است که خرید تور مشهد به تنهایی می‌تواند جای چند مسافرت تفریحی را بگیرد.

مشهد تفریح‌های زیادی برای همه دارد که با هر سن و سال و سلیقه‌ای بتوانیم خوش بگذرانیم. فقط کافی است این شهر را دقیقا بشناسیم و محل‎هایی را بررسی کنیم که می‌توانیم در آن‌ها بهترین استفاده را از اقامت چند روزه‌مان در مشهد ببریم. پس اگر به خرید تور مشهد از علی بابا فکر می‌کنید حتما این مطلب را بخوانید!



منطقه حرم امام رضا را چقدر می‌شناسید؟

بیشتر کسانی که با تور مشهد سفر می‌کنند، در طول سفرشان حداقل یک بار به بارگاه امام رضا می‌روند. اما این منطقه زیارتی و معنوی در جنوب مشهد، چیزی بیشتر از ساختمان حرم را در خودش جا داده. بازار رضا که در مجاور حرم امام رضا قرار دارد یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین بازارها و مراکز خرید مشهد  است که با پیاده‌روی در راسته‌ها و بازدید از حجره‌هایش می‌توانید هویت این شهر را بهتر بشناسید (و البته اگر دوست دارید زعفران و زرشک سوغاتی بخرید). علاوه بر این، منطقه حرم چندین موزه هم دارد: موزه‌هایی مثل موزه تمبر، موزه مردم‌شناسی، گنجینه اسکناس و موزه تخصصی فرش. بازدید از حرم و اطرافش می‌تواند یک روز کامل از تور مشهد شما را به خودش اختصاص بدهد.



باغ ملی، سرسبز در قلب شهر

این باغ، اولین پارک تفریحی مشهد است که در حاشیه خیابان امام خمینی و در کنار بازار جنت قرار دارد، یعنی درست در مرکز شهر. به دلیل همین نزدیکی به مرکز و ارگ حکومتی مشهد (در قدیم) این باغ قرن‌هاست که میزبان مردم و انواع رویدادهای فرهنگی و اجتماعی است. این باغ این روزها به شکل یک پارک تفریحی و خیلی سرسبز درآمده و اگر از مشهدی‌های قدیمی آدرسش را بپرسید، با اسم "ارگ" به شما نشانی می‌دهند. چنارهای قدیمی، بیدهای مجنون سبز و باغچه‌های پر از گل شما را به استراحتی یکی دو ساعته در فضایی دور از شلوغی شهر دعوت می‌کنند. اگر با تور مشهد سفر می‌کنید، می‌توانید با طی یک مسافت کوتاه از حرم به این باغ برسید و چند ساعتی خلوت کنید.



در پارک وکیل‌آباد از پاییز لذت ببرید

این پارک هم مثل خیلی از بناها و مکان‌های دیگر شهر مشهد، جز موقوفات نیکوکاران است. حسین ملک یکی از واقفان مشهدی ملک این پارک را که در واقع یک باغ ییلاقی است وقف کرد و این روزها نگهداری آن به عهده منطقه 9 شهرداری این شهر است. این باغ خیلی بزرگ، هنوز هم با قنات آبیاری می‌شود و هر سال در پاییز با جاری شدن جوی‌ها و ریختن برگ‌های پاییزی مناظری می‌سازد که خیلی از مشهدی‌ها و گردشگرها از همه شهر به دیدنشان می‌آیند. البته اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید هم وکیل‌آباد می‌تواند مقصد بی‌نظیری برای شما باشد چون یک شهر بازی خیلی بزرگ و باغ وحش هم در کنار آن قرار دارند.



پارک پروفسور بازیما برای عاشقان گردش‌های علمی

این پارک با موارد قبلی فهرستمان زمین تا اسمان فرق دارد چون هم خیلی جدید است هم خیلی عجیب! اگر عاشق علم و فناوری هستید و به دنبال یک تفریح متفاوت می‌گردید حتما به این پارک بروید. در پارک علمی پروفسور بازیما شما در یک گردش یک ساعت و نیمه با سوار شدن به دستگاهی که "ماشین زمان" نام دارد به ابتدای خلقت جهان می‌روید و در تونل‌ها و راهروهای مختلف این مجموعه با روند شکل‌گیری زمین، گونه‌‎های مختلف جانوری، بدن انسان و... آشنا می‌شوید. اگر با بچه‌‎ها به مشهد سفر می‌کنید دیدن این پارک علمی را از دست ندهید، هرچند که بزرگسالان هم به همان اندازه از این مجموعه لذت خواهند برد!



طرقبه، یک تفرجگاه قدیمی ولی بی‌نظیر

چه به مشهد سفر کرده باشید و چه نه، به احتمال خیلی زیاد اسم طرقبه به گوشتان خورده است. طرقبه یک روستای ییلاقی و خوش آب و هوا در اطراف مشهد است که با وجود بافت طبیعی و سرسبزش پارک، رستوران و کافی‌شاپ هم دارد و می‌توانید مطمئن باشید همه اعضای خانواده از گردش در آن لذت می‌برند. اگر با تور مشهد به طرقبه می‌روید از روستاهای پلکانی این منطقه حتما دیدن کنید و خوردن یک وعده کباب معروف طرقبه را هم از دست ندهید!

قیمت‌های متنوع برای تور مشهد

با تور مشهد علی بابا سفری شیرین و راحت در انتظار شماست. با انتخاب‌های مختلفی که در این سایت وجود دارد، شما می‌توانید قیمت‌های مختلفی برای سفر به پایتخت معنوی ایران را مشاهده کنید. بلیط هواپیما مشهد، قطار یا اتوبوس و همچنین اقامت در هتل‌های مختلف، قیمت‌های مختلفی برای خرید تور مشهد به وجود می‌آورد.

در پارک علمی پروفسور بازیما سوار بر ماشین زمان شده تا به ابتدای خلقت جهان  رفته و سفری پرهیجان را از آغاز آفرینش تا به امروز تجربه کنید. با سوار شدن بر زیردریایی اکتشافی سری به دنیای عجیب جانوران زیر دریا خواهید زد.

اخبار پیشنهادی