کد خبر: ۴۸۰۸۶
۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

با امکانات قطار، مسیر مشهد اصفهان را کوتاه کنید

1
دلایلی که برای سفر وجود دارد زیاد است و معمولاً در موقعیت مناسب و زمان‌هایی که چند روز آزاد دارید ابتدا به این فکر می‌کنید که سفری داخلی بروید، بیشتر ما هنوز تمامی نقاط دیدنی ایران را ندیده‌ایم و تنها از زیبایی‌های آن شنیده‌ایم. یکی از اولین گزینه‌ها برای سفر در داخل کشور نصف جهان است. راه‌های مختلفی برای رسیدن به این شهر وجود دارد که وقتی از مشهد قصد سفر به اصفهان را دارید راه به صرفه و ایمن‌تر استفاده از خط ریلی است. یکی از این راه‌ها استفاده از راه‌آهن است که با خرید بلیط قطار مشهد اصفهان از علی بابا می‌توانید به راحتی می‌توانید این شیوه از سفر راه انتخاب و آغاز کنید.

مزیت سفر با قطار مشهد اصفهان


هر نوع انتخاب شما برای وسیله نقلیه در سفر، چه سفر با اتوبوس چه قطار یا هواپیما نکات مثبت و منفی دارد. این سفر با قطار به اصفهان می‌تواند برای شما خاطرات خوبی باقی بگذارد، در این مسیر از شهرهای مختلفی از جمله نیشابور، شاهرود، سمنان و تهران می‌گذرید. اگرچه تمام مسیر اطراف خط راه‌آهن از نظر جغرافیایی بیابانی و نیمه بیابانی است ولی از نظر زیبایی چیزی کمتر از سایر مکان‌ها ندارد. تماشای صحنه‌هایی از طبیعت این مناطق برای مثال دیدن تک‌ درختی میان دشتی وسیع در غروب آفتاب از شیشه بزرگ و یک تکه قطار می‌تواند لذت تماشای طبیعت را در طول 18 ساعت سفر برای شما به همراه داشته باشد.

از خدمه قطار چه می‌دانید؟

سفر به اصفهان، شهر تاریخی و زیبایی که آثار باستانی آن زبانزد همگان است برای هر ایرانی ضروری است، دیدن سی‌وسه‌پل و نقش‌جهان، زیبایی‌های فراوان تاریخی و آثار باستانی این شهر را نباید از دست داد. اصفهان یکی از بهترین مقاصد گردشگری و سفر در تعطیلات است. یکی از راه‌های سفر به اصفهان استفاده از خط راه‌آهن ریلی است، با قطار سفر شیرین می‌شود و علاوه بر مقصد لحظات رفت‌وبرگشت در سفر نیز می‌تواند خاطره‌انگیز شود. یکی از نکاتی که افراد را از سفر با قطار با وجود همه مزایای آن منصرف می‌کند طولانی بودن زمان رسیدن به مقصد است، قطار کند حرکت می‌کند و اگر برای رسیدن عجله دارید مناسب نیست ولی چرا عجله؟ برای رسیدن به کجا؟ به مقصد؟ بارها شنیده‌ایم که مسیر خودش مقصد است. قصد دارید از مشهد به شهری تاریخی سفر کنید؟ اکنون وقت آن است که برای خود و هم‌سفرانتان بلیط قطار مشهد اصفهان بخرید و سفر را از لحظه آغازش شروع کنید، در قطار لحظات شیرینی بسازید. امکانات قطار این امکان را به شما می‌دهد که در هتلی سیار از تمامی لحظات سفر خود از شروع تا پایان لذت ببرید.


امکانات قطار


سفر با قطار به اصفهان به دلیل امکانات مناسب و فراوان قطارها می‌تواند بسیار رضایتبخش باشد. بلیط قطار مشهد اصفهان از علی بابا را از شرکت‌های مختلفی مانند رجا، نورالرضا و سبا می‌توانید تهیه کنید. باید در نظر داشته باشید که قطارها نیز مانند هتل‌ها از نظر امکانات با هم متفاوت هستند و با ستاره درجه‌بندی‌شده‌اند، البته بعضی از شرکت‌ها خدمات خود را به صورت اختیاری ارائه می‌دهند و در صورتی که برخی از خدمات را نیاز ندارید لازم نیست برای آن هزینه‌ای نیز در بلیط خود بپردازید. در اینجا امکانات شرکت‌های ارائه دهند بلیط قطار مشهد اصفهان را که عمدتاً در این مسیر ریلی تردد می‌کنند و به مسافران شهر اصفهان خدمات ارائه می‌دهند بررسی می‌کنیم.

امکانات قطار رجا


قطارهای مختلف شرکت رجا از نظر امکانات با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و بستگی دارد کدام قطار را انتخاب کنید. با استفاده از این قطارها به طول معمول می‌توانید از خدمات داشتن کوپه‌ای آرام و با لرزش کم استفاده کنید. واگن‌ها تجهیز شده به بوفه و سرویس بهداشتی هستند، علاوه بر سرو چای شما می‌توانید از خدمات رستوران و بوفه انتهای راهرو نیز استفاده کنید. از نظر ایمنی دسترسی همه کوپه‌ها به ترمز اضطراری وجود دارد، کوپه از سیستم سرمایش و گرمایش مناسب و تهویه هوا برخوردار است و همچنین سرویس ملحفه خواب بهداشتی برای داشتن خوابی راحت و با خیال آسوده در اختیار هر فرد قرار می‌گیرد. بلیط‌های شرکت رجا اقتصادی و به صرفه است، با خیالی راحت از نظر هزینه‌های سفر می‌تانید بلیط قطار مشهد اصفهان را از علی بابا خریداری کنید.

مقایسه امکانات قطار رجا و قطار فدک

قطار نورالرضا، قطار ۵ ستاره مسیر مشهد به اصفهان


واگن‌های این قطار به امکانات مطلوبی تجهیز شده‌اند، واگن‌ها خریداری شده از کشور چین ولی دارای استاندارهای بین‌الملی است، سیستم تهویه مطبوع که از برند آلمانی تهیه شده است دمای محیط را مطابق سلیقه مسافران تنظیم می‌کند. دما بین 22 تا 50 درجه قابل تنظیم است، مسئله دما به خصوص برای سفرهای تابستانی اهمیت فراوان دارد. سیستم ترمزهای این قطار نیز آلمانی است و برای سرعت 160 کیلومتر بر ساعت نیز ایمن طراحی‌شده است. همچنین عایق صوتی و حرارتی کوپه نسبت به دمای بیرون بسیار مطلوب عمل می‌کنند. شرکت نورالرضا اولین شرکتی است که واگنی را به صورت اختصاصی در اختیار بانوان قرار داده است و برای بانوانی که به تنهایی یا به همراه دوستان خود سفر می‌کنند این امکان وجود دارد که در این واگن بلیط قطار مشهد اصفهان را تهیه کرده و در طول سفر با خاطری آسوده‌تر و راحت‌تر مسیر را طی کنند. یکی از ویژگی‌های مهم قطار و هواپیما که مزیت آن‌ها برای سفر نسبت به ماشین و اتوبوس است وجود سرویس بهداشتی در وسیله نقلیه است. در هر واگن از قطارهای نورالرضا دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وجود دارد.

 

ریل ترابر سبا


شرکت ریل ترابر سبا یکی از شرکت‌هایی است که بلیط قطار مشهد اصفهان را ارائه می‌دهد. از جمله امکاناتی که این قطار دارد می‌توان به بسته پذیرایی، سرویس چای، آب‌معدنی، روزنامه‌های روز، لوازم خواب، کتاب برای مطالعه مسافران، مایکروفر در سالن، مانیتور در کوپه و ویلچر و توالت فرنگی سیار در صورت نیاز اشاره کرد. این قطار مجهز به سیستم صوتی برای اطلاع‌رسانی و احضار مهمانداران است و همچنین سیستم اختصاصی برای هر فرد نیز ارائه‌شده که در صورت نیاز می‌تواند پخش موزیک را روشن کرده و از مهمانداران هدفون برای شنیدن موزیک درخواست کند.

 

اخبار پیشنهادی