کد خبر: ۴۶۹۷۵
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹

بانکها چگونه به وفاق ملی اسلامی کمک می کنند؟

محورهای-وحدت-اسلامی
به گزارش نبض بازار ، توجه به مسائل اجتماعی در نظام بانکداری باعث پدید آمدن پدیده‌ای به نام «بانکداری اجتماعی» شده است.بانکداری اجتماعی یک حالت یا گونه پایدار نیست بلکه در واقع یک فرآیند است. بانکداری اجتماعی شناسایی راه‌های بهتر برای عملیات بانکی در رسیدن به اهداف خاص اجتماعی است. فعالیت این نوع بانکداری دایرمدار مسئولیت‌های اجتماعی همچون فراهم کردن فرصت‌ اشتغال و تولید برای محرومان، حفظ و صیانت از محیط‌زیست و رعایت اصول اخلاقی است. این نوع بانک‌ها تلاش دارند در فعالیت‌هایی سرمایه‌گذاری نمایند که علاوه بر سودآوری، موجب بهبود شرایط عمومی کل جامعه می‌گردد. سرمایه‌گذاری‌های باثبات و روش‌های ویژه اعطای وام‌ از جمله سیاست‌هایی هستند که این نوع بانک‌ها به کار می‌گیرند و به وسیله آن موجب ایجاد کیفیت بهتری از زندگی برای بیشترین افراد جامعه می‌شوند.

با توجه به اهداف متعالی نظام اقتصاد اسلامی و در راستای آن اهداف نظام بانکداری اسلامی، از تمامی بانک‌های اسلامی انتظار می‌رود که با توجه به تاکیدات و توصیه‌های دین مبین اسلام در بسترسازی امکانات رشد و کمال اجتماعی و فرهنگی جامعه، فراتر از تلاش جهت کسب جواز شرعی فعالیت‌های متداول بانکی خود، پذیرای مسئولیت‌های بیشتری در قبال مسایل اجتماعی باشند.

در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و به منظور فراهم کردن حداکثر امکانات برای زائرین اباعبدالله بانک ایران زمین از آمادگی کامل شعب خود در ایلام ، کرمانشاه و ایلام خبر داد. به منظور هرچه بهتر ارائه دادن خدمات به زائرین مدیرعامل و ییک از اعضای هیئت مدیره به ان مناطق سفر کردند تا از نزدیک شاهد خدمات بانک ایران زمین به زائرین باشندو این خدمات در قالب تمهیدات لازم برای پول گذاری، رصد شبانه روزی دستگاه های خودپرداز و افزایش سقف برداشت از خودپردازهای شعب انجام خواهد شد بسیاری از نگرانی های زائرین را در انجام امور بانکی کاهش خواهد داد و باید اذعان کرد که این ابتکار که در راستای مسئولیتهای اجتماعی صورت می گیرد جرو نخستین برنامه های بانکی کشور در ارائه ی بهتر خدمات به زائرین پیاده ی کربلای معلاست.

در واقع آنچه که در چنین حرکتهایی مشاهده می شود افزایش وفاق ملی در برگزاری یک جریام مذهبی عمیق است که پایه های وحدت جامعه را تحکیم می کند.

اخبار پیشنهادی