کد خبر: ۲۳۷۶۵
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸

افزون بر ۸۵ درصد واردات کشور کارکرد رونق تولید دارد

9a9404542b069e64d732b807da3801e5.jpeg

فرهاد دژپسند شامگاه پنجشنبه در نشست با فعالات اقتصادی هرمزگان اظهار داشت: در شرایط امروز تقویت تولید به رونق اقتصادی می‌انجامد و همه باید در این مسیر تلاش کنند.


وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در رونق بخشی به تولید، گفت: در حال حاضر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با حضور در عرصه اقتصاد باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.


وزیر امور اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، بیان داشت: با وجود تمامی اقدامات دشمنان، ما شاهد آن هستیم که در بنادر کشورمان کشتی‌های متعددی جهت تخلیه و بارگیری کالا پهلوگیری می‌کنند.


دژپسند تصریح کرد: در تلاش برای سرعت بخشی هر چه بیشتر بر روند ترخیص کالا در بنادر و گمرکات هستیم، اما در عین حال باید الزاماتی همچون مسائل استاندارد، ایمنی و بهداشت نیز رعایت شود.


وزیر امور اقتصاد و دارایی در این نشست از تلاش‌های در دست انجام به منظور رونق بخشی هر چه بیشتر در مناطق آزاد خبر داد.


دژپسند گفت: یکی از اقدام‌های اساسی در این حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد است که اقدامات بزرگی در این راستا در حال انجام می‌باشد.


وزیر امور اقتصاد و دارایی تاکید کرد: سیاست گذاری ها در کشور به گونه‌ای است که فعالان اقتصادی بدون دغدغه در راستای تعالی اقتصاد اقدام کنند.


وی با اشاره به ذخیره سازی قابل توجه کالاهای اساسی در کشور، افزود: امسال میزان تولیدات کشاورزی که عمده آنها کالاهای اساسی هستند، رشد قابل توجهی داشته است.


دژپسند خاطرنشان کرد: واردات کالاهای اساسی نیز به مقدار کافی انجام شده و شاهد تأمین و توزیع این کالاها در سراسر کشور هستیم.


وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر پنجشنبه به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه به بندرعباس سفر کرد.


نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان، بازدید از بنادر و گمرکات و شرکت در نشست خبری از جمله برنامه‌های دو روزه سفر وزیر اقتصاد به هرمزگان است.


۷۱۹۸/۶۰۴۸


اخبار پیشنهادی