کد خبر: ۱۵۵۶۲
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰

از ولنجک تا ترکیه با تخلفات خانواده نعمت زاده + سند

66931_812
به گزارش نبض بازار ، شبنم نعمت زاده از زمان ساخت و ساز ویلای اعیان و اشرافی و تخلفاتی که در آن کرد تیتر رسانه ها شد. در نهایت با همت همکاران رسانه ای جلوی این کار غیرقانونی گرفته شد و حالا دوباره خانواده ی نعمت زاده به سبب برگزاری دادگاه پتروشیمی روی خط خبری قرار گرفته اند. شرکت بازرگانی پتروشیمی که در سال 69 تأسیس شد طبق اصل 44 قانون اساسی باید به بخش خصوصی واگذار می شد و این اتفاق در آبان 88 افتاد. به این صورت شرکت سرمایه گذاری ایرانیان 52 درصد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس42 در صد سهام این شرکت پتروشیمی را در اختیار گرفتند. با خصوصی شدن این شرکت همچنان سهم بزرگی از صادرات حوزه ی پتروشیمی بر عهده ی بازرگانی پتروشیمی بود که از وظایف اصلی آن بازاریابی و فروش محصولات پتروشیمی است. با انتشار اخبار اختلاس 6.5 میلیارد یورویی قاضی مسعودی با رد این اتهام گفت این مسئله صحت ندارد و کمتر از 30 میلیون یورو تحصیل مال نامشروع صورت گرفته است.

مرجان شیخ الاسلامی و علی اشرف ریاحی داماد نعمت زاده از متهمانی هستند که با احداث برخی شرکتها ارز حاصل از پتروشیمی را به حساب آن شرکتها واریز می کردند. شراکت این دو زمانی شکل جدی به خود گرفت که رضا حمزه لو مدیر وقت شرکت بازرگانی پتروشیمی سهم خود از شرکت venito international trade که در ترکیه ثبت شده بود را به ریاحی واگذار می کند. به سبب تحریمها و عدم امکان انتقال پول به خارج از کشور همچنان بخشی از ارز پتروشیمی ها در حسابهای این دو باقی می ماند که در این میان مرجان شیخ الاسلامی با چند ملیون یورور از کشور خارج می شود و ریاحی که شاید فکر می کرد می تواند با استفاده از رابطه های خود از این بزنگاه خارج شود در جلسات دادگاه حاضر است.

ریاحی در زمان برگزاری جلسات دادگاه و ارائه ی دفاعیات خود گفت که در سال 95 با نعمت زاده رابطه ی فامیلی پیدا کرده و سوءاستفاده های انجام شده ربطی به این رابطه ندارد زیرا که همه ی آنها بین سالهای 89 تا 91 ضورت گرفته است. البته ماجرا به همین سادگی که ریاحی می گوید نیست.

سؤالاتی که می تواند در این بین مطرح باشد باشد این است: در جریان شرکت ترکیه ای دنیز و همکاری ریاحی و شیخ الاسلامی آل آقا ریاحی با 100 هزار دلار و 300 نیم سکه ای که در خرداد 91  از آقای آل یاسین دست راست آقای نعمت زاده تحویل گرفته چه کرده؟ چه ارتباطی بین ریاحی و  LC  ای که در ترکیه با همکاری آل آقا باز کرده وجود دارد؟



 



خانواده ی وزیر اسبق صنعت و معدن ماجراهای دیگری هم داشتند که با هم به بخشی از آنها نگاه می کنیم.

گرفتن زمین 50 هزارمتری در ولنجک از زمین شهری توسط خانم بختیار ( همسر آقای نعمت زاده ) و ماجرای عجیب فروش آن به بنیاد شاهچراغ در دهه ی 70



ماجرای قاچاق داروهای جنسی غیرمجاز از لابلای پالت های واکسن آنفولانزا در دهه ی 80

احتکار دارو و بدهی چندصد میلیاردی به شرکت های دارویی

که البته خیلی از اینها داشت در ماجرای ویلای لواسان شبنم نعمت زاده گم می شد. امیدواریم خاطرمان باشد که هم در برابر قانون یکی هستیم.

 

اخبار پیشنهادی