کد خبر: ۲۷۲۶۴
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

آغاز هوشمندسازی مدارس از مناطق محروم

2db11e02ae52631c838a57a9f30eb86f.jpeg




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هوشمندسازی مدارس از مناطق محروم آغاز خواهد شد اظهار کرد: تمام مدارس کشور تا پایان سال 98 به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.




 به گزارش نبض بازار، محمدجواد آذری جهرمی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه الکامپ با اعلام این مطلب افزود: تا پایان سال جاری با آمادگی زیرساخت‌ها هوشمندسازی تمام مدارس اجرا می‌شود.



وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش امضا کردیم اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در مناطق کم‌برخوردار و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به صورت رایگان در نظر گرفته شده و اتصال سایر مدارس بر مبنای تعرفه‌گذاری با تخفیف‌های ویژه و اعتبارات بودجه‌ای انجام می‌شود.



جهرمی با تاکید بر اینکه در خدمات محتوای الکترونیک به مدارس نظارت وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش به طور همزمان نیاز است افزود: بخش خصوصی محصولات خود در این حوزه را به به صورت ابری به مدارس ارائه خواهند داد.



وی اضافه کرد: تجهیز مدارس به رایانه، استفاده از بردهای هوشمند و ایجاد امکانات در مدارس از جمله برنامه‌هایی هستند که در تفاهم‌نامه‌های مذکور به آن توجه شده است.



وی درباره علت تاخیر 10 ساله اجرایی شدن مدارس هوشمند گفت: تا امروز موضوع هوشمندسازی مدارس به صورت قانون نبوده است اما هم اکنون در برنامه ششم توسعه هوشمندسازی مدارس به وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش تکلیف شده است.



آذری جهرمی ادامه داد: تفاهم‌نامه امروز در راستای تقسیم مسئولیت ملی در اجرای این قانون به امضا رسید.



وی در پاسخ به سوالی درباره محدودیت سازی استفاده از گوشی تلفن همراه در مدارس گفت:‌ این موضوع تنها مربوط به ایران نیست و در بسیاری از کشورها استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع است.



وی اضافه کرد: ما معتقدیم اینکه مدارس مجهز به تجهیزات الکترونیکی نیستند دلیلی برای آزادسازی استفاده از موبایل در مدارس نیست.



وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود درباره سند توسعه شهر هوشمند نیز گفت:‌ ایجاد شهر هوشمند وظیفه وزارت ارتباطات است اما مدیریت آن بر عهده شهرداری‌ها است در این زمینه نیز ما تفاهم‌نامه‌هایی را با شهرداری تهران، کیش و شیراز به امضا رسانده‌ایم تا مدل مفهومی شهر هوشمند به صورت پایلوت در آنها پیاده‌سازی و پس از آن سندی را با عنوان مرجع با سایر شهرها تدوین کنیم.



آذری جهرمی دلایل کندی انجام شهر هوشمند را تغییر مدیریت در شهرداری تهران و منطقه آزاد کیش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شهردار جدید تهران کارگروهی را برای اجرای این پروژه تشکیل داده است و در نهایت سندی به تصویب شورای شهر رسیده است.



وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ممکن است فرآیند قانون گذاری توسعه شهر هوشمند و الزامات آن در مجلس زمان‌بر باشد و نباید انتظار داشت به این زودی این مهم در تمام شهرهای کشور اجرا شود.



برچسب ها: فن آوری

اخبار پیشنهادی